welkom@hollandfoodservice.nl |024-3776935 |   Lekker Verantwoord  Internet Bestel  Klantenservice

 charimZorggroep Charim uit de regio Zeist/ Veenendaal en Holland Food Service hebben een langdurige en uitgebreide samenwerking voor de levering van het totaalpakket eten en drinken. Dit in combinatie met de implementatie van een nieuw uniek dienstverleningsmodel. Het uitgangspunt van dit model is het verhogen van de cliënttevredenheid met financiële zekerheid en betaalbaarheid.

Financiële zekerheid
‘In een business case hebben wij drie keuzemodellen voor eten en drinken uitgewerkt waaruit onze wijk- en locatiemanagers kunnen kiezen,’ aldus Jurriaan van Wezel, Facilitair manager van Charim, die de business case samen met Holland Food Service initieerde. ‘Het grootste pluspunt van het dienstverleningsmodel is het maatwerk. De wijk- en locatiemanager kan kiezen uit een basic, medium en high class model. Zoals de naam al zegt neemt de dienstverlening bij elk model toe. Dit uit zich in bijvoorbeeld het aantal menu’s per dag, aantal extra verstrekkingen, de maaltijdpresentatie en de dienstverlening van het personeel. De modellen worden tegen een vaste prijs per persoon per dag geleverd zodat onze wijk- of locatiemanager financiële zekerheid heeft.’

“De meerwaarde van de samenwerking met Holland Food Service en het concept Lekker Verantwoord zit hem in de kleinschaligheid van de oplossing. Holland Food Service heeft oog voor wie jij als organisatie bent, wie je klanten zijn en waar de vraagstukken liggen.” – Jurriaan van Wezel, Facilitair Manager, Zorggroep Charim

 

Betrokkenheid
Marcel van Dalen, Manager Projecten bij Holland Food Service vult aan: ‘De werkwijze van Holland Food Service typeert zich door nauwe betrokkenheid. We hebben veel ervaring in de gezondheidszorg en delen die ervaring dagelijks met onze relaties,’ aldus Marcel. ‘Wij bieden de locaties van Charim zekerheid over de kwaliteit. Want gezonde voeding en voedselveiligheid zijn geborgd in een op maat samengesteld menubeleid voor alle modellen. Het monitoren van het budget is heel gemakkelijk in het nieuwe online platform van Holland Food Service: Lekker Verantwoord. Tevens meten we doorlopend de klanttevredenheid.’

Samenwerking Charim en Holland Food ServiceGezamenlijk verantwoordelijk
Tom van Rekum is als Projectmanager Facilitaire Dienst van Charim nauw betrokken bij het optimaliseren en vastleggen van het proces. ‘Op het gebied van gastvrijheid willen wij verandering brengen in de benadering van de cliënt en de beleving. Bijvoorbeeld in de presentatie van de maaltijd en de manier van ontvangst van de gasten,’ aldus Tom. ‘Door het complete pakket eten en drinken bij Holland Food Service te bestellen, hebben wij volledig zicht op de financiële stroom. We kunnen goed monitoren wanneer wordt geleverd, of de producten voldoen aan de eisen en of het past binnen het budget dat we met elkaar hebben afgesproken. De afspraken over de samenwerking tussen Charim en Holland Food Service zijn vastgelegd in een Service Level Agreement, zodat beide partijen weten wat zij van elkaar mogen en kunnen verwachten. Wij zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor het eindresultaat, waarbij de klanttevredenheid een belangrijke graadmeter is.’

Inzicht
Op basis van die resultaten zal het model worden bijgestuurd. Jurriaan: ‘De business case ontzorgt de locaties volledig op het gebied van de maaltijdvoorziening. Daar hoort ook het financiële stuk bij. Inzicht brengt straks nieuwe uitdagingen met zich mee, die we gezamenlijk met Holland Food Service zullen aanpakken.’

Bijschrift foto: V.l.n.r. Jurriaan van Wezel, Facilitair manager van Charim, Frank Kampschreur, algemeen directeur Holland Food Service, Dieke Buitink, wijk/locatiemanager de Tollekamp, Elim & De Kleine Meent en Jeroen Kamerbeek, adjunct-directeur Holland Food Service tijdens de contractondertekening.

 

Gerelateerde projecten

Reacties zijn gesloten

  • Klant:

    Zorggroep Charim
  • Categorie